Entusiast |
 |
 |
Blev medlem: lör 20 jul 2013, 18:18 Inlägg: 115 Ort: Lund, Sweden
|
Jag känner som sagt inte till ev. egenheter med den modellen. Det "mittläge" jag känner till brukar vara rätt markant, om än mer eller mindre. Om du sakta rör styret åt båda hållen förbi mittläget så skall du, om lagren är problemet, känna ett mer eller mindre tydligt "hack" just när du når mittläget. Oavsett om du kommer från vänster eller höger styrutslag. Styret vill liksom lägga sig i viloläge mitt i. Om det inte känns ett "hack" så kan det kanske vara nå´t annat. Åtminstone i min värld.
/Sture
Edit: Jag har bytt styrlager på 7-8 motorcyklar. Har alltid ersatt originallagren (kulor) med koniska rullager. Håller bättre!
_________________ Idag: GS 150 (VS5) 1960. Segt projekt.
På åttiotalet: P200 E (beg). I ungdomen: Touring -62, GS 160 -63, GS 150 -61 (beg), Touring (tyskmodell) -58?? (beg).
|
|