Aktuellt datum och tid: tor 12 dec 2019, 00:53

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rostskydd
InläggPostat: tor 25 jul 2019, 09:42 
Drömmare
Drömmare

Jag funderar på att köpa en Vespa 300. Jag oroar mig dock för rost. På nätet finns det en del skräckexempel på nya vespor som börjat rosta. Jag bor dessutom längs med en grusväg så det blir en del grussprut. Någon som har tips på hur man kan rostskydda en Vespa?
Janne

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Rostskydd
InläggPostat: fre 26 jul 2019, 15:29 
Nybörjare
Nybörjare

Hej Janne !!!
Jag är med i Vespa Gts owners club på Facebook. Där har dom diskuterat problemet.
Ett alternativ är att sätta ett stänkskydd på framskärm så det minkar sprutet från framhjulet. En tunn genomskinlig film har jag sett att dom klistrat på under vespa för att skydda lacken. Jag har haft 2 st Vespor en 200 gt 2004 och en 250 gts 2005. Eftersom jag bara har Finåkt på sommaren och haft dom i värnegaraget så har jag inte haft något problem. Lycka till med din nya Vespa 300. En underbar marin att köra. Micke

Offline Profil  

Inläggsrubrik: Re: Rostskydd
InläggPostat: tis 17 sep 2019, 14:14 
Drömmare
Drömmare

Jag har satt på ett stänkskydd av gummi. Jag satte först på ett ganska tunnt skydd så det gick sönder och då bytte jag mot ett tjockare gummiskydd. Under har jag lagt på lite rostskyddsmassa och sedan brukar jag inemellan lägga i lite färg när det blir stenskott.

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]