Det går säkert att få den att gå ok med technigas även om alla tester säger att dom är skräp.
Det är väl en minarellimotor i neosen anar jag. Isf är torque drivern säkert bra för orginal har dom nog ett spår som ändrar vinkel när variatorn växlat upp till hälften ungefär. Detta gör att på en orginalmotor sjunker varvtalet över en viss fart. Är spåret i samma vinkel på orginalremskivan kommer den nya inte göra så stor skillnad.
Hårdare mottrycksfjäder behöver man egentligen bara när man ökat vridet ordentligt. Mottrycksfjädern och kilspåret i den bakre delen av variatorn är det som lirar mot variatorns rullar. Med fel fjäder blir inte varvtalet konstant under accelerationen utan det kanske ökar eller sjunker uppe i fart. Har du en för trimningsgraden för hård mottrycksfjäder stjäl den effekt och kanske inte orkar växla ut helt. Dåligt trim mao.
Med ett trimrör räcker det inte att byta rullarna. För att dumpa kopplingen vid ett högre varvtal som pipan trivs vid måste du byta kopplingsfjädrarna mot hårdare. Yttre remhjulet kan du justera med shims för fininställning. Rita med en spritpenna på remhjulet så ser du om remmen går hela vägen ner och upp.
k650 skrev:
reser sej vid fullgas från stillastående.
Jag tycker det låter som om det är mopedtrimning du håller på med.
