Aktuellt datum och tid: fre 22 sep 2023, 11:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1896 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 76  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)
InläggPostat: fre 25 maj 2007, 23:21 
Hej!

I denna tråd tänkte jag att den där enstaka scooterbilden som tagits under dagen kunde få en plats. Ibland tar man ju en bild på sin scooter i det vardagliga livet - kanske när man tankar eller kör och hämtar pizza i stan - en bild som inte passar i någon av de andra bildtrådarna, eller som känns för ovidkommande för att få en egen tråd. Det är alltid kul att se blandade scooterbilder, utöver de vanliga träff- och garagebilderna, så posta gärna din vardagliga scooterbild här. Berätta gärna något om bilden: var och när den är tagen, i vilket sammanhang o s v. <b>Alla scooterbilder är intressanta, så posta på nu!</b>

Jag börjar med en bild jag tog härom kvällen då jag var på väg från Söderslätt hem till Malmö. Någonstans söder om Svedala fick jag ett infall och knäppte denna bild i farten (kameran hänger oftast "skjutklar" runt halsen). Klockan var strax efter 21 under begynnande skymning och det var en sådan där härlig kväll med frisk och fuktig luft. Sådana kvällar gillar man att köra scooter extra mycket! :)

Bild

/ Fredrik

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 26 maj 2007, 22:47 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Användarvisningsbild

Riktigt snygg bild. Önskar att jag hade samma fina sken i min hastighetsmätare.

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 27 maj 2007, 09:04 
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Albin</i>
<br />Riktigt snygg bild. Önskar att jag hade samma fina sken i min hastighetsmätare.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tack! Jo, mätaren lyser förvisso fint, men jag har tidigare haft enorma problem med mina lampor. Ihärdigt exprimenterande och slumpens lyckosamma val gjorde att allt lyser perfekt igen.

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 28 maj 2007, 23:08 
Jaha, eftersom ingen annan tar några vardagliga scooterbilder och postar här, får jag väl fortsätta tillsvidare. Idag efter jobbet körde jag förbi Västra Hamnen och Bo01-området och fick se att tjockan gled in från havet och över byggnaderna, så till den milda grad att underdelen av Turning Torso försvann helt.

Bild

Kom igen och posta era vardagliga scooterbilder nu!

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 28 maj 2007, 23:14 
Lärling
Lärling

Underbar bild :)

Ska skicka in en när jag börjar åka till jobbet igen med V50:n

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 29 maj 2007, 08:51 
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Underbar bild :)

Ska skicka in en när jag börjar åka till jobbet igen med V50:n<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tack!

Ja, gör det! :)

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 29 maj 2007, 10:06 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
kameran hänger oftast "skjutklar" runt halsen
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag skulle inte vilja ha kameran hängande runt halsen om jag körde omkull...

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 29 maj 2007, 10:14 
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
kameran hänger oftast "skjutklar" runt halsen<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag skulle inte vilja ha kameran hängande runt halsen om jag körde omkull...

/Jörgen<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag brukar få bannor av mina kompisar när vi är ute och kör, att jag kommer att krocka en vacker dag, eftersom jag gärna tar bilder i farten på alla möjliga och omöjliga objekt. Faktum är att jag hittills "bara" har kört in i bakdelen på ene kompisens mc samt farit ut i ett åkerstycke i ca 60 km/h. Sånt får man räkna med för en bra bild! Har dock inga planer på att köra omkull, men en stor 3 kilos kamera in i magen är nog inte skoj... :wink:

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 29 maj 2007, 22:21 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

En liten tur med to svenske scootere;
Bild

Fin tur i 20 grader og frisk luft etter en liten regnskyll!8)

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 05:58 
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />En liten tur med to svenske scootere;
http://img480.imageshack.us/img480/3987 ... 007rp7.jpg

Fin tur i 20 grader og frisk luft etter en liten regnskyll!8)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Så det är till Norge alla svenska scootrar försvinner? :wink: Fin landsvägsbild på två lika fina scootrar - kul att du postade! Bastarden ser brutal ut!

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 12:36 
Nybörjare
Nybörjare

Her er en svensk scooter i Danmark, Magnus Perssons SX 200 foran den berømte danske arkitekt Arne Jacobsen's benzinstation i Skovshoved:

Bild

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 13:05 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Søren K</i>
<br />Her er en svensk scooter i Danmark, Magnus Perssons SX 200 foran den berømte danske arkitekt Arne Jacobsen's benzinstation i Skovshoved.

Pangbild!

/Jörgen

P.S. Jaq glömde skriva att terra-Fredriks bild som startade den här tråden är också mycket bra.

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 13:17 
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Användarvisningsbild

mycket vacka bilder allihop! ska se om jag kan hitta någon bild

Federico

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 13:42 
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Søren K</i>
<br />Her er en svensk scooter i Danmark, Magnus Perssons SX 200 foran den berømte danske arkitekt Arne Jacobsen's benzinstation i Skovshoved<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Vilken härlig bild! Även macken är en riktig pärla som jag har haft gädjen av att besöka (ligger i Köpenhamns norra delar om jag inte minns fel?). Missa f ö inte Caltexmacken i Mörarp, den som är intresserad av gamla bensinstationer.

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 15:40 
Nybörjare
Nybörjare

Det er korrekt, den ligger lidt nord for København, man passerer den når man er på vej til Bellevue-stranden for at titta på vel designede danske flickor :-)

Fra den var ny:

Bild

Får også komplimentere de andre fotos, även om man vel i princippet ikke kan ta en dårlig bild med en scooter på?

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 15:48 
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Användarvisningsbild

<br />Det er korrekt, den ligger lidt nord for København, man passerer den når man er på vej til Bellevue-stranden for at titta på vel designede danske flickor :-)

Fra den var ny:

http://huset28c.dk/arnetank.jpg

Får også komplimentere de andre fotos, även om man vel i princippet ikke kan ta en dårlig bild med en scooter på?

fantastiskt snyggt 1936 möter 1966

http://www.arne-jacobsen.com/neobuilder ... 04366.html

Federico

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 16:04 
Nybörjare
Nybörjare

yes, og så er den på cover'et til Absolute Music 26! Mer hip kan vel inte bli?

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 21:15 
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Användarvisningsbild

<br />yes, og så er den på cover'et til Absolute Music 26! Mer hip kan vel inte bli?

det är väl ok att den finns på ett sånt omslag.... men att lägga ut det på hemsidan??? why?

Federico

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 30 maj 2007, 22:21 
Från Absolut Music 26 och raskt över till nutid: vi besökte stadens eminenta dragstrip - Meca Raceway - ikväll. Bettan (min Primmy) var med, men släpptes inte loss på banan denna gång. Men efter att ha sett en handfull udda åkdon på två hjul med en sluthastighet mellan 72 och 107 km/h ikväll, känner även jag och Bettan att vi vågar vara med nästa gång utan att skämmas. Först ska hon dock få sig en välbehövlig översyn och några smygtester med lättat svänghjul - sen jävlar... :twisted:

Bild

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 31 maj 2007, 22:08 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Lite dåligt med bilder så jag bidrar med ett ungt mod! POW!

Bild

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 31 maj 2007, 22:13 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Lite dåligt med bilder så jag bidrar med ett ungt mod! POW!

Bild

I Sthlm har dom Mods VS Rockers i sept,
i Karlstad Mods VS Skins?
Antar att det är Finnen69s Vespa Sprint?
Dom är härliga att se sprintarna, mycket fin!
// Klingen

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 31 maj 2007, 22:18 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Mods VS Skins? VAVVVVA? När?
Lärde känna ett skin från Karlstad för 20 år sen, han va ta mig fan fullständigt galen!:D

"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 31 maj 2007, 23:00 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by patrikgrann</i>
<br />Mods VS Skins? VAVVVVA? När?
Lärde känna ett skin från Karlstad för 20 år sen, han va ta mig fan fullständigt galen!:D

"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"

Idag, det var jag (skin) och Finnen69 och hans dotter (mods). Vi fick pris och allt. ;-) Hehe!

Kommer du ihåg vad han hette? Karlstad skins var ökända på 80-talet.

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 31 maj 2007, 23:05 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

En till. Det ska börjas i tid. ;-)

Bild

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 01 jun 2007, 08:26 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Notera att jag och Stomper sopade hem andraplatsen på denna något märkliga tillställning. Vi åt glass i regnet och stod ut i två timmar innan vi vann en varsin Buff och en skinnklädskatalog från 4Bikers. Det var riktig humor. Han som vann hade en sån där trehjulig ny Piaggio med tak.

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1896 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 76  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]