kejj skrev:
Hej
Min TV har cylindern uppborrad till 2nd överdimensionen. Det ger inte mycket mer än 177,5 cc ist. för 175. Enligt enkel SpeedApp på mobilen gjorde den 100kph. 42mm indisk clubman, Jeten 22mm, original växellåda, förstärkta kopplingsfjädrar.
Skulle jag få köra om renoveringen igen så skulle jag bytt originaldisken mot en ScootRS extern med antidive men fortfarande köra semi-hydralisk.
En av faktorerna jag känner är nämligen hur pass mycket gaffeln "dyker" när jag bromsar. Sen tror jag att lite mer justering av inställningsskryven krävs innan jag kan avfärda allt.
Jag tror dock att stora boven sitter i Innocentis inbyggda disk. Det går knappt att spänna den rätt med vajer och det blev inte mycket bättre med semihydraulic.
Ålrajt mister - Så även om bromsverkan är ok, så påverkas väghållningen/känslan såpass att det inte riktigt är värt det då...?
Och en skiva vid hjulet kan jag faktiskt leva med, ty såna förändringar noterar bara riktigt insnöade

men en halv disklåda på högerhandtaget... njae...
kejj skrev:
Snyggare handtag med behållare i Jenclas post men inte tillräckligt lik original. En fördel med de fula behållarna är ett det går att montera en bakspegel som hjälper enormt med sikten av ens armbåge. Känns tryggt att ha koll på den.
Ja hur ska man annars ha koll på att mocka-lapparna på tweedkavajen inte fått ludd på sig när man är ute och åker?
/J