Aktuellt datum och tid: sön 19 nov 2017, 01:13


Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: lör 25 jan 2014, 23:42 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 aug 2003, 20:07
Inlägg: 575
Ort: Umeå, Sweden
Finns med längre upp i tråden, det verkar som Stoffi's modifieringar kommer att finnas tillgängliga i Mars. Det kommer att bli ganska dyrt, vevparti, kolv och specialtopp blir inte billigt. Väntar med spänning.....

_________________
//Leif
PX200E-93
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57


Upp
Offline Profil  
 

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: sön 26 jan 2014, 20:43 
Nybörjare
Nybörjare

Blev medlem: lör 11 jan 2014, 19:15
Inlägg: 21
Idag har jag rivit framvagnen,det gick sådär :-?
Jag får inte bort skärmen över nedre lagerbanan.
Det verkar saknas en mutter på framaxeln bakom täckmuttern.


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: sön 26 jan 2014, 20:54 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 aug 2003, 20:07
Inlägg: 575
Ort: Umeå, Sweden
Du måste knacka bort den nedre lagerbanan, den är bara pressad på plats. Knacka den uppåt så ska den lossa ganska så snabbt

_________________
//Leif
PX200E-93
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: sön 26 jan 2014, 21:02 
Lärling
Lärling

Blev medlem: lör 19 nov 2011, 12:42
Inlägg: 541
Citera:
Det verkar saknas en mutter på framaxeln bakom täckmuttern.


Tror jag har en liggande. Båda lagren byts till dubbeltätade. Var noga med att inte tappa bort lagerdelar och brickor till svingen. Jag har en ny pertinaxbricka åt dig.


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: sön 16 feb 2014, 22:00 
Nybörjare
Nybörjare

Blev medlem: lör 11 jan 2014, 19:15
Inlägg: 21
Idag stod portning på programmet.
Avgasport bredare och ca:2mm högre rejält tillsnyggad ut till flänsen.
Insug motsvarar ca:30mm i diam.
Kan någon råda om kolven och cylinderfoten.
Det är lucka i cylinderfoten och kolven för överströmmarna,ska jag såga bort nederdelen på fönstren i kolv och cyl.för bättre flöde in i kanalerna?
Hur bred törs man ta avgasporten?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: sön 16 feb 2014, 22:44 
Lärling
Lärling

Blev medlem: lör 19 nov 2011, 12:42
Inlägg: 541
Hur stor är arean för överströmningskanalerna resp. "luckorna" i cylinderfoten/kolven?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: sön 16 feb 2014, 23:01 
Nybörjare
Nybörjare

Blev medlem: lör 11 jan 2014, 19:15
Inlägg: 21
Arean är nog tillräcklig men från vevhuset blir det ju en kant så att säga.
Det känns som att flödet skulle bli bättre om gasen kan följa blocket upp i kanalerna.


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: lör 22 feb 2014, 15:32 
Nybörjare
Nybörjare

Blev medlem: lör 11 jan 2014, 19:15
Inlägg: 21
Framåtstupa sidoläge underlättar andningen på folk som är sjuka.
På gamla cylindrar funkar det med filar och slipstift. 8)
Bild
Avgas 32mm bred duration 150
Bild
Insug ca:28mm var portad nedåt med ett jack r5mm .
Och ganska ful gjutning före inloppet i cyl.
Bild
"Luckorna" i fodret bortsågade borde var positivt.
Kan det vara lagom med en 28mm mikuni flatslide?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: lör 22 feb 2014, 22:06 
Nybörjare
Nybörjare

Blev medlem: lör 11 jan 2014, 19:15
Inlägg: 21
Räknar man avgasduration från överkant på kolvringen eller kolven?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: mån 24 feb 2014, 11:42 
Trollkarl
Trollkarl
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 23 sep 2003, 16:39
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Från det att porten öppnar tills att den stänger. Porten öppnas av kolvens övre kant mao.

Hokkis skrev:
Räknar man avgasduration från överkant på kolvringen eller kolven?

_________________
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ladfynd VGL1T 1957
InläggPostat: tis 06 okt 2015, 11:52 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 23 jan 2012, 12:50
Inlägg: 133
Ort: Kristinehamn
Hur går det med Renoveringen ?

_________________
Vespa PX200E - Vespa Primavera 1980 - PGO BigMax 50cc - Vespa Touring 150 1958.


Upp
Offline Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010