Aktuellt datum och tid: sön 19 nov 2017, 00:57


Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 09 jan 2016, 14:38 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Så här ser toppen ut i dagsljus.
Bilaga:
uploadfromtaptalk1452343125371.jpg
uploadfromtaptalk1452343125371.jpg [ 30.43 KiB | Visad 4170 gånger ]

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 16 jan 2016, 01:02 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Nu har en Grand Sport kolv dykt upp. Känns som Meteor har nått att göra med tillverkningen....
Bilaga:
uploadfromtaptalk1452898960239.jpg
uploadfromtaptalk1452898960239.jpg [ 49.79 KiB | Visad 4072 gånger ]

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 26 mar 2016, 07:36 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Nu är the Lindmark cut fixat. Genom att plocka bort en bit på longstroke veven hoppas vi att den blir något bättre balanserad och inte vibrerar så mycket. Det finns såklart vetenskapliga metoder att mäta och räkna ut hur det ska göras men vi kör på lite skön känsla.

Bild

Bild

Bild

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 26 mar 2016, 07:47 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Sen blev lager, packboxar och växelkorts bytta samt växellådan schimsad.

Denna något frostiga bild är tagen efter att veven legat i frysen och lagerbanan värmt sig på kaffebryggarens platta. Då är det väldigt enkelt att bara trä på lagerbanan på veven utan något våld.

Bild

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: sön 27 mar 2016, 08:56 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Precisionsinmätning av öfre dödpunkt
Bild

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: sön 27 mar 2016, 08:59 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 jan 2007, 18:14
Inlägg: 121
Ort: Sverige, Bromma
Oj fint! Inget gammalt tändstift me skruv där inte :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 09 apr 2016, 08:54 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Insuget var redan upptaget så jag passade på att mäta upp det och hamnade på hela 188 grader, kanske i översta laget. Sen höjde jag avgasporten ca 1 mm samt breddade den. Vet inte om det var bra eller inte men jag fasade av kolven vid portarna så de öppnade fullt i botten läget.
Bilaga:
uploadfromtaptalk1460184830213.jpg
uploadfromtaptalk1460184830213.jpg [ 53.56 KiB | Visad 3557 gånger ]


Efter det började planingen av toppen som har en ganska stor klack från svarvningen som behöver tas ner för att få rätt squish. Tänkte satsa på 1.6 mm squish.
Bilaga:
uploadfromtaptalk1460184628212.jpg
uploadfromtaptalk1460184628212.jpg [ 35.78 KiB | Visad 3557 gånger ]

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: sön 17 apr 2016, 18:27 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 jan 2007, 18:14
Inlägg: 121
Ort: Sverige, Bromma
Aha, du fasa av kolven i överkant? Intressant. Men jag hade gissat att du skulle komma rätt med portarna med strokerveven. Men det halktejp kvar alltså?


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 28 maj 2016, 13:44 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Toppen som var urgröpt lite extra skulle planas ner till rätt squish, gjorde det med ett sandpapper som låg på en marmorskiva, trots att jag tyckte jag var noga så lyckades jag slipa till en skidbacke med där squsihet skilde 0.5 mm på olika sidor. Lyckades parrera det ganska ok och tillslut hamna vi på ett squish på runt 1.3 mm.


Bilagor:
IMG_20160510_201430.jpg
IMG_20160510_201430.jpg [ 255.21 KiB | Visad 3086 gånger ]

_________________
Hur svårt kan det va?
Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 28 maj 2016, 13:47 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Fick ett Poloni-venturi från en kamerat så passade på att montera det och passade samtidigt på att sätta igen kanalen från separatsmörjningen då den inte ska användas. Avgaset blev ett SIP Road 2.0 och nu är motorn redo att hänga in i scootern.


Bilagor:
IMG_20160528_132320.jpg
IMG_20160528_132320.jpg [ 272.31 KiB | Visad 3084 gånger ]
IMG_20160528_120820.jpg
IMG_20160528_120820.jpg [ 226.16 KiB | Visad 3084 gånger ]

_________________
Hur svårt kan det va?
Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 28 maj 2016, 20:59 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 jan 2007, 18:14
Inlägg: 121
Ort: Sverige, Bromma
Klokt att täppa till kanalen i tid ;) Slanglöst oxå?


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 28 maj 2016, 21:01 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
fredrikC skrev:
Klokt att täppa till kanalen i tid ;) Slanglöst oxå?


Nej, bara en sån där 90-tals aluminium fälg, Inga nymodigheter här inte.....

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 28 maj 2016, 21:03 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 jan 2007, 18:14
Inlägg: 121
Ort: Sverige, Bromma
Aha, nä man får inte göra för stora kliv o historien. När blir premiärturen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 28 maj 2016, 21:29 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Behöver dra en ny gasvajer och en ny elkabel, sen blir det provstartar...

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: lör 28 maj 2016, 23:14 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Motor i, check.


Bilagor:
IMG_20160528_230115.jpg
IMG_20160528_230115.jpg [ 236.92 KiB | Visad 3050 gånger ]

_________________
Hur svårt kan det va?
Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: tis 21 jun 2016, 23:24 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Det går framåt......

Idag har vi fått en godkänd besiktning men en del kvarstå:
Laddproblem,batterie för som ska sköta huvudstrålkastare, bakljus, bromsljus och tuta laddar inte, men det löser sig.

Lite v äxeljustering eller har jag shimsat för tight?

Bestyckning, har idag 130 som huvudmunstycke men det kanske behövs mer pga venturit, har lånat upp till 140 , hoppas det räcker.

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: tis 21 jun 2016, 23:27 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Scootern har fått mer silver färg


Bilagor:
IMG_20160621_154712.jpg
IMG_20160621_154712.jpg [ 339.14 KiB | Visad 2479 gånger ]
IMG_20160621_154703.jpg
IMG_20160621_154703.jpg [ 307.66 KiB | Visad 2479 gånger ]

_________________
Hur svårt kan det va?
Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: mån 05 dec 2016, 22:06 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
En trasig BGM spännings/laddningsregulator har bytts. Gissar att den krokna när den i ett tidigare liv skulle driva stora kylfläktar.

Med ström i batteriet var det dags att koppla in ett par extra ljus som legat i lådan länge. Genom att köra ett par LED H4 lampor så riskerar ingen att bländas och strömmen bör räcka till.

Det var lite klurigt att hitta en lösning på infästning men ett par aluminiumben som hade en platta med fyra hål fick sågas och borras för det skulle funka. Det visade sig dock att karossen är väldigt o-platt så jag gjorde distanser av 6mm bränsleslang med M6. Får se hur länge det håller....

Lamporna regleras från ett par knappar hämtade från en utbytt hissreglage från Mariebergs mentalsjukhus i Kristinehamn. Anropsknappen går till ett USB uttag som sitter innuti handskfacket.

Bilaga:
IMG_20161205_152341.jpg [66.57 KiB]
Nerladdad 30 gånger


Bilaga:
IMG_20161205_194425.jpg [55.27 KiB]
Nerladdad 30 gånger


Bilaga:
IMG_20161205_194439.jpg [95.38 KiB]
Nerladdad 30 gånger

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: mån 05 dec 2016, 22:11 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
BildBildBildBildBild

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: tis 06 dec 2016, 20:01 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 jan 2007, 18:14
Inlägg: 121
Ort: Sverige, Bromma
Stiligt Henkan, då kan man ligga bakom dig sedan o se bra ut ;) Har du fått ordning på kompet? Galet mycke fortfarande?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: sön 11 dec 2016, 07:47 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Efter att först provat utan , sen med 0.8mm landade jag till slut på 1.5mm packning i toppen. Nu tror jag inte skorna kommer gå sönder när jag kickar och så har den slutat spika med 140 munstycken....

Tyvärr lite dålig väderlek för att justera in bestyckningen men det kan nog bli bra det där till slut.

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: sön 11 dec 2016, 12:49 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 jan 2007, 18:14
Inlägg: 121
Ort: Sverige, Bromma
Ok, tar du med dig extra packningar o en ny kolv till nästa tur ;)


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: sön 11 dec 2016, 14:11 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Nej nej , det är väl då vi ska prova att reparera hål i kolv med alla de kluriga patentlösning vi kommit fram till 8)

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Roadside Repair SC tribute p200
InläggPostat: tor 18 maj 2017, 11:57 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07 jun 2004, 09:46
Inlägg: 460
Ort: Stockholm / Stuvsta
Spikningen fortsatte trots 2,9 mm i squish, 140 i huvudmunstycke och fetaste lågfarten som SIP säljer. På en tur blev det värmenyp på 110 sträckan på E4an utan vägren och med ett rejält vägräcke. Vart lite nervösa minuter innan det kylde av sig och det gick att få fart på den igen. En uppmätning av volymen i toppen så var den 23ml medan en Rally 200 topp hade volymen 33 ml. Jag gissar att boven i dramat är den dåligt tilltagna volymen i toppen som gör för högt komp. Alltså det är bra tryck i motorn men det blir vaaaaaarmt.

Nu är planen att köra ett tag med Rally 200 topp för att när tillfälle ges svarva ur förbränningsrummet till acceptabelt komp och squish.BildBild

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

_________________
Hur svårt kan det va?


Upp
Offline Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010