Aktuellt datum och tid: fre 21 sep 2018, 04:34


Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Sthlm - Enköping - Sthlm
InläggPostat: tis 01 aug 2006, 21:15 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 15 okt 2003, 18:37
Inlägg: 375
Tänkte kombinera inkörning av min nya vev och ramlager med en tur till Starol i Enköping för att hälsa på en vän antingen i morgon den andra augusti eller på torsdag. Eventuellt en avstickare till Sulas för att inhandla lite dellortoprylar. Otroligt bra framförhållning här men om någon är sugen på att hänga med vore det kul. Tanken med resan är att veven ska köras in lugnt och att jag ska få i mig åtminstone ett par tre fika på vägen. Tempot håller jag gärna lägre än planerat om någon är utrustad med långsammare fordon. Tänkte sticka någon gång mitt på dagen.

Mvh David


Italjet Dragster 180


Upp
Offline Profil  
 

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 02 aug 2006, 22:24 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 15 okt 2003, 18:37
Inlägg: 375
Det blev en soloresa till Enköping. Körde lugnt och njöt av solen och tvåtaktsmusiken. Mitt i musiken hördes dessvärre ett par falska toner när det frasade knappt hörbart från motorn på exakt halv gas. En liten flatspot där den går snålt. Skulle nog behöva en nål av samma tjocklek men där konan börjar tidigare. Fick undvika det lilla stället på gasen för att vara tillfreds.

Entimmasfika bestående av kaffe, fralla och kanelbulle i Bålsta. Anlände Starol och snackade tvåtakt ett par timmar. Kollade in Aprilias program som räknar ut vilken nål som är optimal baserat på mätvärden från datalogg. Hyffsat imponerande program. Fick veta att deras racehojar bestyckas mha EGT, knacksensor och känsla och aldrig kördes på dyno.

Åkte från Starol vid stängning till pizzeria Picasso och åt en La Maffia. Satt ute och beundrade Dragstern till maten. Räknade ut att jag kört tolv mil sen motorn var isär och bestämde mig för att veven är inkörd. Tur var väl det för att på hemresan hade jag ju fått sällskap som åkte Aprilia Tuono och han höll inte direkt mitt tempo på runt åttio som jag haft på vägen dit.

Tankade på OK i Bålsta och flyttade upp nålen ett hack till fjärde och sista hacket. Sådärja! Nu var jag av med det snåla läget på halv gas. Den blev iofs lite fetare över halv gas också men tills jag ordnat en annan nål med längre kona funkar det helt ok. Någonstans efter Bålsta hann jag se 145 blås på mätaren innan jag fegade och släppte av. Tuonon hade visat exakt samma då så det är nog samma italienska felvisning på båda för det stod ju nittio på skyltarna..

Kom till donken svea runt halv nio och värmde upp kroppen med en stor kaffe. Min skyddsjacka av sweatshirtmodell och av hoodiesnitt värmer tydligen inget vidare över åttio.

Efter den tolfte augusti är vi tre scooterister som ska åka till Enköping igen. Antingen t-o-r eller runt mälaren. Vore kul om några fler hänger med då. Nittonde augusti går ju mälaren runt och vi klämmer nog den på små hjul också.

Mvh David

Italjet Dragster 180


Upp
Offline Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010