Fan, Fan, Fan, Fan.... Jag skulle ju inte provköra någon hoj, bara äta skoterkakor och kolla in lite skoterentusiaster.
DP insåg med en säljares osvikliga instinkt för svaga köpare som inte vågar stå emot.
En provtur på Aprilia SportCity 300 och nu är det inte längre svart eller vitt om det är rätt att jag skall ha en Innova för mina behov.
Aprilian var så grymt snäll och trevlig att vill-ha-faktorn kommer ge mig en del sömnlösa nätter framöver
Tack Starol Racing för en mycket trevlig dag.
Lite bilder, dock ingen på SportCityn....
Jodå DP fick ut mig på en Vespa 300 oxå. Jag som aldrig trodde att jag skulle sätta mig på en sådan. Någon påpekade för mig i en tråd för någon månad sedan att man aldrig vet när man är mogen för en Vespa.
SportCityn slog nog Vespan om man ser till mig som målgrupp, men visst var den trevlig. Att sätta ner foten vid stopp-plikten var nästan helt onödigt eftersom den låga tyngdpunkten och den perfekta balansen gör att den nästan vägrar att välta...
Vespan är nog lite för mycket retro för mig, men som sagt man vet aldrig...
Nu skall man ju bjuda på sig själv, så jag gör väl det...
På slutet av Strängnäsbron började Innovan hosta och döm om min förvåning så hade jag soppatorsk. Jag trodde aldrig att jag skulle råka ut för det sen jag lämnat tonåren men 13 mil så var 3.7 literstanken tom. Det har varit så blåsigt och jobbigt för den lilla motorn att vi inte snackat 2 dl milen på den här svängen...
GPS:en talade om för mig att jag hade ca 4 km till närmaste mack så det var bara att leda hojen i strålande solsken (fuck). Tur att den inte väger mer än en regelrätt moppe. Så 52 år gammal har man lärt sig en läxa. Nu börjar jakten på en minireservdunk att ha i topboxen, helst bara på någon liter.
Faktum är, att trots denna 'loserfaktor' så känns den här dagen som mycket lyckad.
Det, DP och gänget runt omkring dig, det är er förtjänst.
/putte