Aktuellt datum och tid: tor 12 dec 2019, 15:15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Svensk klassiker: Arga lappar...
InläggPostat: mån 30 mar 2009, 22:10 
Underbar sida med "arga lappar" som folk skickat in från norr till söder:

http://www.argalappen.se/

Jag har fått ett antal arga lappar här i livet, senast för några månader sedan när jag mekade Vespa i källaren. Kan fota av den och lägga upp här så småningom.

Någon som har fått egna arga lappar?

Mvh

/ Fredrik

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 31 mar 2009, 16:40 
Trollkarl
Trollkarl

Bäst att skriva ner de bästa för eget kommande behov... :wink: :grin:

Vi hade fått lappar runt handtagen på våra parkerade Vespor när vi besökt moster. Felparkerade, visst, men vem lämnar sin Vespa utom synhåll om det finns bättre alternativ. Min moster tog lapparna och meddelade att hon minsann skulle returnera dem, för hon visste vem som hämtat dem. Det var nog synd om hämtaren kunde man se i hennes uppsyn!

Lappen med bortsprungen katt var ganska så bra även om den nog inte hjälpte att hitta katten, får man hoppas!

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 31 mar 2009, 17:49 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Tack!
Varför är det så roligt när ens medmänniskor blir arga?
Den med bongotrummor och samlag är ju bara underbar!

"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 31 mar 2009, 20:23 
Lärling
Lärling

Skitkul!
jag tycker den med katten som har sprungit bort efter ha rivit sönder soffan e bäst,ha ha ha :lol:

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 31 mar 2009, 21:51 
Den kanske inte är särskilt kul, men här är lappen som satt till allmän beskådan på dörren i portuppgången morgonen efter jag hade mekat Primavera i källaren:

Bild

Vi har en lång kulvert som går genom källaren där jag bor, så jag tog mig en provrunda där - man måste ju prova! Därav beklagan om avgaserna... :wink:

När jag såg lappen på morgonen blev jag sugen på att skriva "Det är ingen moped!!!" som svar, men det kanske hade varit onödigt provocerande?

Jag misstänkte direkt att det var gnälliga tanten under mig som skrivit lappen - hon har nämligen klagat på mina vespor tidigare - men hon nekade till det när jag frågade henne och sa att hon minsann skulle säga till istället för att skriva lappar. Jag tror fortfarande att det är hon...

Mvh

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 01 apr 2009, 00:01 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Etanolkonvertera vespan, då lukter det bara alkis och lite söt resinolja om avgaserna i stället!

/Aryan

PS hade du några 9 tums 4 håls fälgar?

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 01 apr 2009, 09:37 
aryan skrev:
Etanolkonvertera vespan, då lukter det bara alkis och lite söt resinolja om avgaserna i stället!

/Aryan

PS hade du några 9 tums 4 håls fälgar?

Visst, kanske är en bra idé? De måste för böfvelen acceptera att man provkör Vespa i källaren - det är ju viktigt att den fungerar korrekt! :grin:

PS. Har inte hunnit kolla eventuell fälg än. Återkommer. PS.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 01 apr 2009, 11:08 
Trollkarl
Trollkarl

Heh, vi är noga med att vädra ut alla avgaser och ångor ur garaget (där det inte ryms att provköra). Överboende är nämligen astmatiker/allergiker så det är nog orsak att ta hänsyn till dem. Och oväsen är nog inte riktigt skoj heller, även om garage är till för reparationer också. Vi gick direkt och bad om ursäkt efter en högre bullersession. Enklare att hålla bra kontakt med folk och slippa få vräkning från stallet. Vi har bett om att de skall komma och säga till om det blir för mycket av något. Så än har vi sluppit arga lappar!

Vi har noterat att vi blivit av någon slags sevärdhet/trevlig konstighet i huset. Grannar kommer gärna och kikar in för att kolla läget. Småungarna lär sig namnet Vespa och skoter betydligt tidigare än i andra hus... En småtting är faktiskt riktigt fastklistrad om dörren är uppe. :grin:

Offline Profil  

Inläggsrubrik: Ingen tvekan om vad Folke har gjort i påsk...
InläggPostat: ons 22 apr 2009, 00:20 
Ingen arg lapp, men jag tyckte det var onödigt att starta en ny tråd bara för den mest klockrena kommentar jag någonsin läst på en fråga:

Bild

Sådana som Folke är mina vardagshjältar!

Mvh

/ Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 nov 2009, 16:31 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

..där fick han.....
Bild

Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 nov 2009, 19:34 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

woodstock in da house:
Någon som har fått egna arga lappar?

Därför man bor mitt ute i skogen (Mosta Hill) där närmaste grannen rastar sin kopressormatade 690 cubic inch Chevelle på vägen och nästa granne luftar sina Cadillac med hjulspinn och båda hänger på staketen när jag latjar med min Speedway hoj, bättre miljö får man nog leta efter....

Ingen arg lapp med en frågande granne, i mitten av 70-talet bodde jag i en "hyreskasern" i Kristineberg Stockholm, under vintern byggde jag en HD långgaffel i vardagsrummet, motor, trans & växellåda renoverades på diskbänken och en dag mötte jag grannen under som undrade om jag också kände bensin och oljelukt i avloppet, jag kunde bara konfirmera att det gjorde jag med men fattade inte varför. När våren kom och vi fick ta ner hojjen utan gaffel (den var för lång och gick inte runt på trappavsatsen) så öppnar grannen dörren och skrek "jag visste hela tiden att det var du din legist jävel som hälde bensin i avloppet", jag stirrar på honom och han drar igen dörren fort som fan, sen gick han omvägar när han såg mig. Hojen blev riktigt bra....

DP says: Det är bättre på landet....

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 13 nov 2009, 20:31 
Nybörjare
Nybörjare

Citera:
"jag visste hela tiden att det var du din legist jävel som hälde bensin i avloppet"

price less

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]