Aktuellt datum och tid: tis 25 sep 2018, 07:23

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Vespa och magisteruppsats
InläggPostat: fre 08 apr 2011, 21:45 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Idag ringde den ene av två och frågade mej om någon visste något om någon som kunde veta något om hur Vespa började säljas i Indien...
Jag sa att om han mailade över sin fråga så skulle jag lägga ut den här på vårt forum.
Känner du någon som skulle kunna hjälpa dom så pm mej så vidare befodrar jag det till studenterna.

Hej,

Vi är två studenter vid Lunds Universitet som läser sista året på ekonomiutbildningen. Vi håller på att skriva vår magisteruppsats som kommer att handla om internationaliseringsstrategier och vi vill bygga vårt case på Piaggios och framförallt Vespas erfarenheter i Indien.
Vi letar efter personer som har egen erfarenhet eller kunskap om Vespas strategier när de försökt etablera sig i Indien (1940 och efter), mer detaljerad information om varför det misslyckades. Om det finns någon som känner någon som de tror kan tänkas besitta den här informationen vore det intressant. Internationella kontakter är självklart ok.
Intresserade av:
De tidiga åren med Ape (1940’s och 1950’s)
Vespa 1 (1960-1971) JV med Bajaj Auto
Vespa 2 (1985-1999) JV med LML Motors
Vespa 3 (nu) FDI

Tack för all hjälp!

Mikael & Daniel

Mvh Michaele

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Vespa och magisteruppsats
InläggPostat: tis 19 apr 2011, 12:45 
Drömmare
Drömmare

Hej,

Ernst Dahlin här, en person som nog kan tipsa om kontakter för detta ändamål bör vara Thomas på Golden Scoots i Bangalore India.
Jag har besökt honom i hans verkstad ett par gånger och han är mycket trevlig och tillmötesgående. Han har ett par mekaniker som nu är i 60års åldern, enligt uppgift har de jobbat många år inom den lokala/Indiska scootertillverkningens industrin. Jag köpte bla en sidovagn av Thomas för några år sedan, och mannen är seriös. Han kan nås på thomas@goldenscoots.com, tel +91 9844021173. Hälsa gärna från Ernst in Sweden, the Lambretta sidecarman.

Lycka till

Ernst

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]