Aktuellt datum och tid: lör 17 nov 2018, 17:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Scootersemester i sommar
InläggPostat: tor 10 maj 2018, 08:56 
Drömmare
Drömmare

Hej alla där ute.
Jag tänkte om ni kunde komma med lite tips ochnär man ska ut på semester med Scooter. Vad ska man tänka på och vad ska man ha med sig? Jag tänkte nämligen ta mig upp till Övik via Mora från Vällingby under semestern. Självklart kommer jag se till att maskinen är i bra skick innan. Maskinen är en Viarelli retro.

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Scootersemester i sommar
InläggPostat: tor 10 maj 2018, 10:30 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Användarvisningsbild

Jag skulle framförallt ta med delar som ej är standard och går att köpa var som helst samt grejer för tillfälliga lagningar. Tex vajrar utan höljen, vajernipplar, lite skruv och mutter, ståltråd, buntband, glödlampor (särskilt om du har 6v), innerslang, eltejp, elkabel.
Lite verktyg för mek är ju också bra. Jag brukar ha de 6-8, 10,11 med. Ev skiftnyckel också. Multitool är inte så dumt heller.

Offline Profil  

InläggPostat: lör 12 maj 2018, 18:24 
Drömmare
Drömmare
Användarvisningsbild

Lite beroende på hur du planerar ditt boende, men möjlighet att ladda mobilen och GPS kan vara bra att ha. På min moppe finns 12 v uttag så jag har skaffat laddare som passar.
Jag har också en drivrem och reservlampa.
Liten verktygset t.ex från Oxford. Kolla bara att du har standardverktyg i denna som behövs. Har kompletterat min med torxs.
Sats för att reparera punktering har jag också med. Min kommer från Biltema. Det är svårt att beställa denna billigare på nätet eftersom de inte vill skicka denna hur som helst pga någon anledning

Offline Profil  

InläggPostat: ons 23 maj 2018, 21:39 
Drömmare
Drömmare

Ja verktyg är ju smart att ha med och även nått om det blir punktering. Sen kanske jag ska ta med en extra tändspole.
Jag tänkte sova i tält så det kommer ju bli lite camping saker. 12v utag är ju smart. Det ska jag kolla på

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]