Aktuellt datum och tid: fre 22 sep 2023, 10:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Erfarenhet av mobilhållare?
InläggPostat: tor 06 jul 2023, 13:28 
Drömmare
Drömmare
Användarvisningsbild

Hej vespisti,

Har nån av er testat att installera en mobilhållare på en PX? Jag är så usel på att orientera mig, att jag ofta behöver ha Google Maps i öronen när jag åker, men även då blir det inte så sällan fel, eftersom jag inte kan se vad appen pekar på när den säger "...slight right" och det finns 18 möjliga högeralternativ.

Jag ser att Amazon har ett gäng möjliga manicker som man fäster under backspegeln, för ca 500 spänn, av typen...
Bild

Och det finns dyrare alternativ på mc-sajter, men jag vill gärna höra först om nån av er har en positiv erfarenhet från någon hållare öht.

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Erfarenhet av mobilhållare?
InläggPostat: fre 11 aug 2023, 16:16 
Mästare
Mästare

Hej
Jag har själv en Ram Mounts X hållare som jag tycker fungerar bra - stadig och rejäl med gummistraps utöver klämman. Dock så får man ha telefonen utan skal eller annat skydd för att den ska sitta bra och man ska nå knapparna. Infästningen fick jag göra en egen variant (till en GS) eftersom klämman inte passar på styret direkt. På en PX är det nog enklast med en platta som sätts i skruvarna i fästet för backspegeln och kulfäste

mvh/Henrik B

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]