Aktuellt datum och tid: fre 21 sep 2018, 00:25


Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Lager & packboxar
InläggPostat: tis 25 okt 2011, 12:08 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 28 jun 2010, 13:11
Inlägg: 229
Med risk för att göra reklam (inte meningen) men nu finns det MEC-EUR 58/116 vevar i lager hos bla Jockey's igen.
De är inte så farligt dyra... 129€.

http://www.jockeys-boxenstop.de/shop/pr ... 8-116.html

Sen verkar de fått in samma typ fast "full circle" som kostar dubbla ungefär...

Jag kollade runt lite men hittar inga andra som har dessa i lager (förutom SCK som har evergreens motsvarighet, som är dyrare än "full circle"-modellen från MEC-EUR.)

/J

_________________
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com


Upp
Offline Profil  
 

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

 Inläggsrubrik: Re: Lager & packboxar
InläggPostat: tis 25 okt 2011, 12:35 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 28 jun 2010, 13:11
Inlägg: 229
d'oh!

Glädjen var kortvarig... :(
jag mailade och frågade om dessa och tydligen var de fortfarande out of stock...

Tyskarna skyller på italienarna som tydligen lovar att dessa skall komma "snart, om en vecka" hela tiden... :shock:

_________________
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lager & packboxar
InläggPostat: tis 26 feb 2013, 23:41 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 28 jun 2010, 13:11
Inlägg: 229
Drar igång en gammal tråd och hoppas på diskussion... B-)

Sitter och ska beställa lager, packboxar och inser att det är avhängigt vilken vev man köper. När jag då överväger val av vev, inser jag att det är avhängigt vilken cylle man vill ha... Som vi diskuterat ovan är det ibland rätt störigt när de försäljare man känner till inte kan ha allt det man vill ha på lager, utan man blir förpassad till kompromisser eller dubbel frakt om man beställer från olika....

Nu har jag dock hittat denna: http://www.lambretta-teile.de/Crankshaf ... X-TV-GP-dl

...och tar därmed upp vev-diskussionen igen! :-)

Hade vi avhandlat för och nackdelar med att behålla 116mm vevstake (om än med gp/dl-kona) eller köpa en mer lättillgänglig gp/dl-vev men behöva ha en TV med 107mm vevstake?

Fördelar 116mm:
Man kan återställa och köra orginalcylinder om man vill.
[fyll på här]

Nackdelar 116mm:
Mängden icke-orginal cylindrar cylindrar som levereras med passande kolv.
[fyll på här]


Sen läste jag nånstans nåt om att gången i motorn blir annorlunda beroende på om man har längre eller kortare vevstake... Vet inte om det om det var till fördel för den längre eller kortare...?

Nån som vet?


/Jonas

_________________
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com


Upp
Offline Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010