Scooterdaddy |
 |
 |
Blev medlem: sön 07 sep 2003, 20:34 Inlägg: 2196 Ort: Göteborg, Sweden
|
Jag brukar: * leta rätt på ett lämpligt räcke, vägg eller liknande som jag kan luta hojen mot, samt en tjockare gren eller liknande att ha under motorn * skruva loss reservhjulet * lägga grenen/motsv under växelhuset och luta hojen mot räcket/motsv i en sådan vinkel att bakhjulet lyfts från marken * lossa hjulmuttrarna, ta loss det trasiga hjulet och montera reservhjulet (som du med lite tur kommit ihåg att kolla trycket på) * resa upp hojen och sätta fast allt igen
Efter en sådan operation brukar Vespa vara sur så jag brukar få springa igång den. Bensinkranen ska förresten vara stängd under hela proceduren.
Fast så ofta brukar det lyckligtvis inte inträffa. Senast för fem år sedan ... /jens
_________________ scooterdaddy - gammal är äldst
|
|