Aktuellt datum och tid: lör 23 sep 2023, 18:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Renoverar Piaggio Ciao?
InläggPostat: lör 20 jul 2019, 11:39 
Drömmare
Drömmare

Kanske det är fel forum att fråga.
Jag har en gamla Ciao som har varit i min ägo över 20 år men har inte använda på 10-15 år, tog med hem den förra vintern efter vi sålt våra pappas dödsbo då jag ville ha kvar den. Just nu bor jag i lägenhet så jag har inte möjligt till att fixa till den så jag söker någonstans ni vet som kan fixa Ciao i Göteborg. Har redan söker och varit i kontakt med flera men flera säger att de inte renoverar den.
Den var hos en verkstad i Frölunda förra våren men jag är inte nöjd med deras arbete då de gjort dålig jobb och när jag körde hem den så dog den några gånger och efter jag var hemma så lyckas jag inte start den igen.. När de höll på fixa Ciao så sa de att lampa inte fungerar och skulle behöver byta lamphus också, jag sa okej då jag tänker det är bra att få den fixa men sa även vill ha kvar den gamla så jag kan tittar på den ifall. När jag hämta moped så satt det ett likadant lamphus som jag hade som var silvergrå men i krom istället. Så jag frågade efter min gamla då sa de att de redan har slängt.. Tänker inte mer på det. När jag försöker start den igen hemma så insåg jag att de har tagit borta lampbrytare helt.. Vad jag minns från min ungdomstid så gick ”på och av” knapp sönder men den fungerar, måste bara använda skruvmejsel. Jag antar att de har tagit borta då de inte förstår hur den fungerar vilken det är synd. Jag vet att jag kan reklamation men jag orkar liksom inte med dem och anser att vill hellre lägga ner energi på som jag kan få glädje av.

Ciao är från runt 1975 (tror den är Ciao Rinnovato 2 R2, hitta info på wikipedia och verkan stämma in på min moped, fast min saknar elektrisk tuta) då den tillhör min mormor från börja då hon inte hade körkort som hon skaffa senare efteråt använda min morfar den lite för att åker till jobb ibland. Sen när jag fyller 15 år fick jag den. körde en del med den tills jag fick körkort, en kort period använda min lillebror den också. Men sen tror jag den stod i garage 10-15 år

Är tacksam om ni kan ge tips på vart jag kan lämnar den i Göteborg för att kolla vad som är felet samt fixa de som inte blev bra.

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]