Aktuellt datum och tid: tor 15 nov 2018, 04:20

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jacka med skydd
InläggPostat: tis 26 mar 2013, 21:24 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Ålder eller förstånd? Jag har börjat inse det vettiga i att ha en skyddande jacka, en jacka som är så "lättburen" att man alltid tar en på sig. Och som inte enbart skyddar mot regn utan även mot stötar om olyckan skulle vara framme.
Här på forumet har jag läst om olika alternativ och erfarenheter. På nätet har jag tittat på Armadillo Scooterwears Travis. Tyvärr har de ingen återförsäljare utan säljer enbart via sin webbshop. Men jag blir inte klok på deras måttbeskrivningar, trots ett flertal mail. Därför undrar jag om någon (utöver Jens) här på forumet har erfarenhet av Scooterwears produkter.
/Olle

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Jacka med skydd
InläggPostat: tor 06 jun 2013, 18:31 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Nu kan jag redovisa några erfarenheter av jackor med skydd. Eftersom jag inte blev riktigt klok på Armadillos storlekar, så skrev jag dit och frågade. Blev inte mycket klokare. Tog bilder på en vanlig som jacka jag har och som passar (XXL), mätte upp den och skrev in måtten på bilden och sände den till Armadillo i Australien. De trodde att den största jackan i modell Travis, skulle passa. Efter ett par dagar så kom den. Men tyvärr, den var alldeles för liten för mig. På armarna t.ex fattades det 4-5 cm och jackan var i övrigt väldigt trång. Men den verkade vara välsydd och funktionell. Så det blev en retur.
Åkte till Rom och kollade i Daineses butik. Jag tycker inte att deras modeller kommer till sin rätt på deras hemsida. Jag fastnade för en modell som heter G.King's Cross D-Dry. Storlek 58. Hustrun tycker dessutom att jackan är snygg! Har provat den under en tur Lysekil-Vänersborg vid ca 15 grader. Jacka med löstagbart foder och kortarmad tröja under=inte frysa. Och det bådar ju gott inför kallare perioder. Hoppas nu bara att jag inte behöver nyttja jackans skyddsegenskaper. 8)

Offline Profil  

InläggPostat: tis 11 jun 2013, 13:13 
Trollkarl
Trollkarl

Jamen var är bilden på den snygga karln i den snygga jackan på den snygga skotern? ;-)

Offline Profil  

InläggPostat: tor 20 jun 2013, 09:30 
Nybörjare
Nybörjare

Ja kom igen. Vill också se jackan (framförallt) :)

Offline Profil  

InläggPostat: tor 20 jun 2013, 10:15 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Daineses hemsida är ngt trögjobbad, men jag hoppas att denna länk fungerar; http://www.dainese.com/wd_en/motorbike/ ... tml?cat=12

Offline Profil  

InläggPostat: fre 09 aug 2013, 10:36 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

I denna tråd finns länk till Dainese-jackan som jag köpte (G.Delta Dart D-Dry). Har haft den ett tag nu och även vart med om en omkulläggning. Fungerar mycket bra och är verkligen supernöjd med den.

viewtopic.php?f=6&t=6984

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]