Aktuellt datum och tid: mån 17 dec 2018, 07:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Julklappsboken - besviken
InläggPostat: tor 08 jan 2009, 10:11 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Tycker trots allt tråden passar bäst bland musik & video, eller musik,video och litteratur som forat borde heta. :D

Jag fick Lars Golbes scooterboken i julklapp. Jag har sällan läst en bok med så mycket stavfel och särskrivningar. Det tyder på bristfällig, eller tom. avsaknad av korrekturläsning.
Hur skall man då kunna ha förtroende för de fakta och data som anges för de olika scootermodellerna?

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Julklappsboken - besviken
InläggPostat: tor 08 jan 2009, 10:27 
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Användarvisningsbild

Martin O skrev:
Tycker trots allt tråden passar bäst bland musik & video, eller musik,video och litteratur som forat borde heta. :D

Jag fick Lars Golbes scooterboken i julklapp. Jag har sällan läst en bok med så mycket stavfel och särskrivningar. Det tyder på bristfällig, eller tom. avsaknad av korrekturläsning.
Hur skall man då kunna ha förtroende för de fakta och data som anges för de olika scootermodellerna?

Det är massor med faktafel också. Jag var till viss del inblandad i korrläsning av vespadelen, men många av mina korr gjordes aldrig... suck..

Tycker hela produktionen är bristfällig; faktafel, stavfel, och en massa lågupplösta bilder (från internet?). Sedan omnämns modeller som aldrig såldes i Sverige vilket gör den rörig och svår att dra nytta av för nybörjare.

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08 jan 2009, 12:42 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Jag har bläddrat i den några gånger men alltid lagt ner den och valt något engelskt istället eftersom den till och med ser ut att vara tokigt bristfällig.

Tråkigt med korr som inte går igenom. Det gör att man undrar hur förlaget tänkte och hur Golbe själv känner inför lanserandet.

Det är aldrig kul med dåliga böcker. Mitt tips är att du köper dig själv en annan bok via nätet för att kompensera. :-)

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 10 jan 2009, 23:41 
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Tack!
Jag har alltid känt mig så ogin och tråkig när jag morrat över sakinnehåll och presentation av tvåhjulingarna - både i Scooterboken och Mopedboken. Det har känts som om man var tvungen höja eländet till skyarna bara för att någon ville ta sig an att skriva om och visa bilder på våra klassiker.
Det har varit lite av en tävling med ungarna att kunna visa upp ett fel av kaliber på vilken sida de än slagit upp. Så skall det ju inte vara! Skönt att man är i gott sällskap i kritiken. Märkligt ändå att man kunnat släppa en bok med så flagranta sakfel som att Vespa har ram av svetsade stålrör...

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]