Den 5:e juni sänder Bingolotto sin säsongsfinal på TV4 som vanligt från studion i Gamlestaden i Göteborg. Ett nytt grepp för i år är att ha en del av sändningen utomhus, utanför studion längs med Säveån. Då Motorjournalen görs av samma produktionsbolag frågade de mig om jag kunde få dit ett gäng scooterister i fullt ställ. Det vill säga finklädda med vilken scooterkläder-skola man nu tillbedjer. Rätt klädd på en fräck scooter, alltså. Belöningen utgörs av grillkorv och dryck, en Bingolott och en Sverigelott. Rideout-hänget bör vara mellan 1915-2100 hrs. Janne "Loffe" Carlsson sköter grillen. Andra fordon kommer också, dock inga rockers. Däremot lite sportvagnar från Sportvagnsklubben Göteborg. Om ni vill kan vi efteråt också titta ner Motorjournalens studio/mitt garage som ligger i samma område. Där har vi en fin espressomaskin, men den här sistnämnda aktiviteten kan vi organisera lite hårdare och senarelägga till ett annat tillfälle. Eller upprepa vid ett annat tillfälle.
Lite sent påkommet kan man tycka, men så är det alltid i den glamourösa och otroligt välbetalda svenska TV-världen!
Jag nås på
peter@sundfeldt.se
Har fått ett så'nt där mobilt bredband, så nu är man uppkopplad som faen var som helst. Nästan.