Aktuellt datum och tid: sön 05 jul 2020, 11:25


Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kortare Ride Out i Gbg 2/11
InläggPostat: lör 01 nov 2008, 14:24 
Lärling
Lärling

Blev medlem: tis 19 aug 2003, 20:07
Inlägg: 268
Ort: Sweden
Eftersom det verkar bli soligt och torrt imorgon så kör vi en sväng för att visa upp våra snygga vinterkläder.
Väl mött på Bar Centro kl 14.
/F


Upp
Offline Profil  
 

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 02 nov 2008, 12:45 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 24 okt 2006, 00:20
Inlägg: 306
Ort: Linnéstaden, Göteborg
Sol, svag vind och 5 grader. Underställ och långparkas. Med fodret i. Och buff. Fasen, hittar inte min. Det får bli fullface. Tjockhandskarna är svåra för handjagade växlingar. Är det så kallt, egentligen?
Ska vi inte göra en kortis på landsväg? Som Tokholmarna gjorde igår? Eller ja, de körde rätt långt. Men kylan blir ju jobbig först runt 70 km/h. Svårt för mopparna, förstås. För en del av dem, vill säga. Man har ju kört med den delen som går fort. För det gör de. Går fort, alltså.

_________________
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 02 nov 2008, 23:38 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 24 okt 2006, 00:20
Inlägg: 306
Ort: Linnéstaden, Göteborg
BildBild
7-8 grader, sol och svag vind. Ett 10-tal svängde ner till Bar Centro (där står man alltid ute och dricker fin-espresso) och några färre vidare upp på Ramberget på Hisingen. Några isfläckar både på vägen upp och ner var spännande, men annars var det torrt och fint. Kallt om fingrar för en del, om fötter för andra. Men mysteriöst saknades Fredrik C aka Bill Hicks, the author.
Och så vill man ju köra längre... gasa lite fortare tillsammans. Kanske till ännu ett ställe. Inomhus. Fika inomhus. Dricka te. Dricker inte kaffe, har aldrig lärt mig :sad: . Men det luktar gott!

_________________
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 03 nov 2008, 22:21 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 16 sep 2004, 19:38
Inlägg: 700
Ort: Stockholm
ser najs ut.
Spelades inte slutscenen i gitarrmongot in där någonstans?
C

_________________
Medlem i Svenska Scooterklubben.


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 00:04 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 24 okt 2006, 00:20
Inlägg: 306
Ort: Linnéstaden, Göteborg
Har inte sett filmen, men det är nog troligt. Det finns inte så många ställen i Göteborg med den vyn. Vägen upp på framsidan genom Kiellers park har en gång (80-talet) varit scenen för en backtävling med bilar. Det glunkades lite bland söndagens deltagare att göra en scooter-hillclimb på samma ställe. Fast det är nog en alltför stor byråkratisk utmaning. Om alls möjlig.
Att köra hillclimb med plåtgammelscootrar måste de väl ha gjort i England, eller? Kan inte tänka mig att den grenen är ogjord i det där race-tokiga landet.

_________________
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 10:23 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 27 mar 2007, 00:08
Inlägg: 353
Ort: Stockholm
http://www.youtube.com/watch?v=zpA4tjgSyrE&feature=related

Fast dom är inte så duktiga...

//Anders

_________________
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 14:03 
Mästare
Mästare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 21 sep 2006, 21:20
Inlägg: 1145
Ort: Sweden
Det är nått riktigt fel på britter :)

_________________
Bara det är gjord av plåt så....


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 16:06 
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07 sep 2003, 20:34
Inlägg: 2224
Ort: Göteborg, Sweden
Peter Sundfeldt skrev:
Att köra hillclimb med plåtgammelscootrar måste de väl ha gjort i England, eller? Kan inte tänka mig att den grenen är ogjord i det där race-tokiga landet.

Inte i Sverige heller! Jag har kört hillclimb på scooter både på Isle of Man (bildbevis nedan) och i Gränna men det är ju runt 40 år sedan nu förstås. Dessutom vet jag att vännen Ola Lång på senare år väckt viss respekt i backarna runt Linköping med sin värsting-trimmade Rally.
/jens
Bild

_________________
scooterdaddy - gammal är äldst


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 16:38 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 24 okt 2006, 00:20
Inlägg: 306
Ort: Linnéstaden, Göteborg
Stenhårt med hillclimb på Isle of Man, Jens! Men körde ni aldrig fort på en asfaltsbacke? Det har alltid varit stort i racing-England. Och som sådan hillclimb hade Keillers backe funkat kanon. Lite hårigare med säkerheten, förstås.
Och det där Youtube-klippet är från Tyskland, eller? Det står ju Stuttgart-scooterists i början. Verkar att vara riktigt lerigt. Tyskarna är alltså också på...som det heter på nysvenska!

_________________
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 16:57 
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07 sep 2003, 20:34
Inlägg: 2224
Ort: Göteborg, Sweden
Isle of Man, brant och hal och guppig och kurvig stig upp för en kulle, se bilden. Halvvägs upp, i ett gupp, öppnade sig handskfacksluckan. Där låg min kamera så jag fick köra resten av vägen hållande igen luckan med ena knät :lol:

Gränna och Linköpingsrakten och, slår det mig nu, Uddevalla på första Rally Scandinavia, grusväg med mycket lösgrus. Hårigt!

Asfalt är för mesar. Men kunde vi få till en avlyst asfalterad backe någon gång skulle det förstås vara coolt att testa :evil:
/jens

_________________
scooterdaddy - gammal är äldst


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 17:50 
Trollkarl
Trollkarl

Blev medlem: tor 02 mar 2006, 19:05
Inlägg: 1511
Ort: Finland
Finns din SS kvar ännu i rullorna, Jens?


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 05 nov 2008, 20:39 
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07 sep 2003, 20:34
Inlägg: 2224
Ort: Göteborg, Sweden
vespaco skrev:
Finns din SS kvar ännu i rullorna, Jens?

Tyvärr ingen aning, jag sålde den 1969 då jag bytte upp mig till en ny Rally 180 (den i avataren). Dessutom vet jag bara dess regnummer i det "gamla" systemet så jag kan inte spåra den den vägen.
Men det vore trevligt att veta om den, och även min Rally, lever. Om någon har eller vet om en SS 200 (även i regbeviset faktiskt, ombyggd och omregbesktigad) eller Rally 180 med hål i frontskölden (extraljusen) och i överkant av handskfacket (strömbrytarna) så kan det vara någon av mina fd hojar :P
/jens

_________________
scooterdaddy - gammal är äldst


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 nov 2008, 13:10 
Trollkarl
Trollkarl

Blev medlem: tor 02 mar 2006, 19:05
Inlägg: 1511
Ort: Finland
jencla skrev:
Dessutom vet jag bara dess regnummer i det "gamla" systemet så jag kan inte spåra den den vägen.
Men det vore trevligt att veta om den, och även min Rally, lever. Om någon har eller vet om en SS 200 (även i regbeviset faktiskt, ombyggd och omregbesktigad) eller Rally 180 med hål i frontskölden (extraljusen) och i överkant av handskfacket (strömbrytarna) så kan det vara någon av mina fd hojar :P
/jens


Ramnumret, kanske? Det är väl ändå det bästa sättet att identifiera en hoj efter 30+ år.... :grin:


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 nov 2008, 13:52 
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07 sep 2003, 20:34
Inlägg: 2224
Ort: Göteborg, Sweden
vespaco skrev:
Ramnumret, kanske? Det är väl ändå det bästa sättet att identifiera en hoj efter 30+ år.... :grin:

Borta sedan länge tyvärr :(
/jens

_________________
scooterdaddy - gammal är äldst


Upp
Offline Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 10 nov 2008, 01:33 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 17 maj 2007, 20:14
Inlägg: 161
Ort: Götlaborg Hisingen
Attans att man missat en rideout på hemmaplan, kan man lägga till bevakning av "träffar i sverige" på något sett?

Men att byta värmepanna hela helgen
går ju heller inte av för hackor iofs! :roll:

_________________
-1967 Primavera 154cc-


Upp
Offline Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010