Aktuellt datum och tid: sön 03 dec 2023, 14:07

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Varför är vi så dåliga att bidra till SSK:s hemsida?
InläggPostat: lör 24 apr 2010, 11:21 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Vi är en hel del aktiva och engagerade scooterister på detta forum, medan SSK:s hemsida känns mindre aktiv och aktuell. Hemsidan är de facto den första sidan en ny eller blivande scooterist stöter på om man googlar på de vanligaste scooterrelaterade sökorden.
Det finns möjlighet till bloggar och bildgalleri, som kan göra sidan mer livad.

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Varför är vi så dåliga att bidra till SSK:s hemsida?
InläggPostat: lör 24 apr 2010, 23:47 
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Användarvisningsbild

Martin O skrev:
Vi är en hel del aktiva och engagerade scooterister på detta forum, medan SSK:s hemsida känns mindre aktiv och aktuell. Hemsidan är de facto den första sidan en ny eller blivande scooterist stöter på om man googlar på de vanligaste scooterrelaterade sökorden.

på ett sätt förstår jag värdet i att ha ett bildgalleri för enbart medlemmar, då de som betalar får något "extra", men att öppna galleriet för alla tror jag ändå skulle generera ännu fler medlemmar...

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 26 apr 2010, 10:05 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Det är naturligtvis en idé att öppna upp för icke betalande medlemmar, men till sist är det ändå vi aktiva som får hjälpa till att lyfta fram vårat intresse och på så sätt locka nya scooterister.
Jag roade mig med att gå igenom forumets medlemslista och det manar till eftertanke....

Vi är i dag 1623 medlemmar. Endast 970 medlemmar har besvärat sig att skriva ett inlägg eller fler. Anmärkningsvärt är att det endast är 80 medlemmar som skrivit mer än 100 inlägg.

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 26 apr 2010, 22:32 
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Användarvisningsbild

Rent allmänt är det en liten skara av Scooterklubbens medlemmar som gör det mesta av jobbet i klubben, övriga betalar in sina 250 kr och gör inget mer. Synd, för en ideell förening bygger på medlemmarnas engagemang.

Bl a behöver vi fortfarande någon som sköter kontakterna med våra annonsörer, men tyvärr, ingen har anmält sig. Ett kul uppdrag för rätt person. tar inte speciellt mycket tid. Anyone?
/jens
nu kassör, tidigare (1994-2000) ordförande, kassör mm

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 27 apr 2010, 08:31 
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Användarvisningsbild

ett problem är ju att medlemmarna är utspridda över hela landet och det finns inte så många stora träffar där man kan lära känna varandra.

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 27 apr 2010, 10:44 
För mycket fritid...
För mycket fritid...

jencla skrev:
Rent allmänt är det en liten skara av Scooterklubbens medlemmar som gör det mesta av jobbet i klubben, övriga betalar in sina 250 kr och gör inget mer. Synd, för en ideell förening bygger på medlemmarnas engagemang.

Är det inte på det sättet i elevråd, samfälligheter o polititska föreningar? Det är väl så att de som tycker det är kul att driva en klubb gör jobbet medans vi andra passivt tittar på och snällt tar emot enstaka gliringar om vårt avsaknande arrangemang.

Men utan oss lata medlemmar vore det ju ingen klubb, så ändå fyller vi en liten uppgift måhanda endast en sekundär sådan...

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 27 apr 2010, 15:01 
Entusiast
Entusiast
Användarvisningsbild

Jag hör vad både Jencla och Fritte säger.

Jag själv är nog en av oss som är mitt i mellan, gör inte så mycket väsen av mig varken här eller där, fast jag varit med sen tidningen var i svart/vitt och texten försvunnit från första nr från nittonhundrafrösihjäl.

Jag hoppas bara att de därra quote]" lata medlemmar"[[/quote] får kraft att räcka upp handen och då inte bara för att beställa gnälldricka utan för att visa vad han/hon/den/det mer kan göra för...ja låt säga...SSK...t.ex.

Tänkt bara den dagen Jencla bestämmer sig för att slänga in alla sina italienska scooterdelar för att ägna sig åt något han älskar mer, som kanske jag säger kanske, är...kinesiskaplastautomatare istället eller något annat...kul...

Jag skulle nog snarare vilja säga:
Fråga inte vad SSK kan göra för dig utan vad du kan göra för SSK.

MVH de 1623 musketörerna

Offline Profil  

InläggPostat: tis 27 apr 2010, 15:07 
Lärling
Lärling
Användarvisningsbild

Federico skrev:
Martin O skrev:

på ett sätt förstår jag värdet i att ha ett bildgalleri för enbart medlemmar, då de som betalar får något "extra", men att öppna galleriet för alla tror jag ändå skulle generera ännu fler medlemmar...

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror det är väldigt lite som är låst till enbart betalande medlemmar. Däremot krävs det ett login för att exvis annonsera eller att titta/ladda upp bilder osv. Ett login kan man skaffa utan att bli/vara SSK-medlem.

/Ronny

Offline Profil  

InläggPostat: tis 27 apr 2010, 16:17 
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Användarvisningsbild

SoulBoy skrev:
Federico skrev:
Martin O skrev:

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror det är väldigt lite som är låst till enbart betalande medlemmar. Däremot krävs det ett login för att exvis annonsera eller att titta/ladda upp bilder osv. Ett login kan man skaffa utan att bli/vara SSK-medlem.

/Ronny

ok, jag har inte kollat galleriet på nya webplatsen, pratar om hur den gamla fungerade, fel av mig ;)

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 maj 2010, 22:57 
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Användarvisningsbild

Och vi söker fortfarande en annonsansvarig. Över 900 medlemmar, ingen vill ta detta uppdrag. Suck. Det är inte jobbigt, det är kul som sjutton och vi behöver dig akut, NU!

Läs mer här http://www.scooterklubben.com/nyheter/ssk-soker-fortfarande-annonsansvarig
/jens

Offline Profil  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 04 maj 2010, 23:14 
Mästare
Mästare

jencla skrev:
Och vi söker fortfarande en annonsansvarig. Över 900 medlemmar, ingen vill ta detta uppdrag. Suck. Det är inte jobbigt, det är kul som sjutton och vi behöver dig akut, NU!

Läs mer här http://www.scooterklubben.com/nyheter/ssk-soker-fortfarande-annonsansvarig
/jens

Hade ju passat mig om jag inte befunnit mig i varma södern :)

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]