Aktuellt datum och tid: lör 26 maj 2018, 23:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hjälp att beräkna insugskanalens portning.
InläggPostat: tor 08 feb 2018, 16:36 
Drömmare
Drömmare

Jag håller på och gör i ordning motorn till min 50r, jag har till den köpt en dr102 cc cylinder och en mazzucchelli vevaxel. Slaget är orginal på den men den har ju betydligt längre öppettid än orginalveven. Så... eftersom jag är lite ny på vespa så skulle jag behöva lite coachning i detta. Jag hittar ingen bra guide på hur jag skall räkna ut hur jag skall porta insuget.. egentligen vet jag ju inget om cylinderns grader...och jag vet ju inget om vevens öppning.. och i den bästa av världar skulle kanske någon ha använt dom här grejorna och kunde kanske ge mig ett milimetermått på öppningen i insugskanalen..
jag kommer dessutom att köra med orginal 125 förgasare och insug är det tänkt. Så snälla, om ni har koll, guida mig för jag är framme i det skedet att det ligger ett rent block på bänken som bara saknar portning innan det skall plockas ihop.

Offline Profil  

Dela på:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

Inläggsrubrik: Re: Hjälp att beräkna insugskanalens portning.
InläggPostat: fre 09 feb 2018, 17:16 
Drömmare
Drömmare

Nja nu är det iallafall klart, saknar gummiklackarna till kicken men dom kommer tillsammans med cylindern nu i veckan. Sjukt trevlig motorer att mek med och då det är min första måste jag säga att jag tror att den kommer bli en bra en..

Bilagor:
170BAE19-AB5A-4FA3-A726-FFECD56A0450.jpeg [100.62 KiB]
Nerladdad 10 gånger
Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]